close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לבחור דשא סינתטי מומלץ

מערכת שורשכח חשוון, תשפג22/11/2022

אל תקנו דשא סינתטי לפני שתערכו מחקר מעמיק על סוגי הדשאים המיוצרים כיום ועל האיכויות שלהם. והתאימו את סוג הדשא לצרכים המשפחתיים שלכם

תגיות:
צילום: freepik
כשהדשא הסינתטי כבש בסערה את עולם הגינון – אי שם באמצע המאה העשרים – המבחר היה דל והאפשרויות מצומצמות. מאז ועד היום התחוללה מהפכה של ממש בתחום המדשאות הסינתטיות, ויש כל כך הרבה מותגים מייצרים, סוג
צילום: freepik
דשאים, איכויות שונות ואין־ספור אפשרויות לבחור מהן. מרביתנו תמיד מחפשים את הטוב ביותר בכל דבר, וגם כשאנחנו קונים דשא סינתטי. מדובר במוצר שאמור לשדרג את הגינה, להוסיף למראה של הבית וללוות אותנו שנים ארוכות. אנחנו לא רוצים להתפשר על מוצר לא איכותי שיתבלה ויתכלה כעבור זמן קצר, ולכן אנו משקיעים זמן רב ומאמצים בבחירת הדשא הסינתטי הטוב ביותר בשבילנו. אז איך נבחר דשא סינתטי מומלץ? הינה כל מה שחשוב לדעת.

קניית דשא סינתטי מחייבת מחקר מעמיק
ראשית, אל תקנו דשא סינתטי לפני שתערכו מחקר מעמיק על סוגי הדשאים המיוצרים כיום ועל האיכויות שלהם. שנית, התאימו את סוג הדשא לצרכים המשפחתיים שלכם. היכן בדיוק אתם רוצים להתקין את המדשאה הסינתטית החדשה שלכם? שאלו את עצמכם אם היא תהיה חשופה לשמש ישירה או תמוקם באזורי הגינה המוצלים; אם היא תשמש את בני הבית למשחק, לפנאי, לבילוי, לאירוח; אם חיות המחמד שלכם ירבצו עליה. הגדירו את הצרכים הביתיים שלכם וכך תדעו מהי המדשאה שתתאים לכם ביותר.

ברוכים הבאים לעולם המדשאות הסינתטיות
רוצים להתאים דשא סינתטי איכותי לגינה הביתית שלכם? התכוננו להקדיש קצת זמן למושגי היסוד. יש שני סוגים עיקריים של דשא סינתטי – דשא מסיבי פוליאתילן ודשא מסיבי פוליפרופילן. דשא מסיבי פוליאתילן הוא המבוקש ביותר הודות לעמידותו, לרכותו ולמראה האסתטי שלו. הוא ניחן בסיבים ישרים ונעימים למגע, ונפוץ מאוד בסביבה הביתית הפרטית. דשא מסיבי פוליפרופילן גס וקשיח יותר. הוא עמיד בפני לחות וכימיקלים. הוא אינו רך ונעים למגע כמו הדשא הפוליאתילני, ולכן אנחנו רואים אותו בעיקר בגינות ציבוריות וסביב מבנים ציבוריים.

איך בוחרים דשא סינתטי איכותי?
צפיפות הסיבים של הדשא הסינתטי מעידה על איכותו, אך כדי שהדשא הסינתטי יהיה איכותי צריך לבדוק גם את גובהם ביחס לגובהו של המרבד. מהי בצפיפות סיבים? מספר התפרים למטר רבוע של דשא. ישנן מדשאות איכותיות בצפיפות של 20 אלף סיבים למטר רבוע, וישנן מדשאות איכותיות בצפיפות של 16 אלף סיבים למטר רבוע. כדי לבחור את הדשא האיכותי ביותר בררו מהו משקלם של הסיבים למטר רבוע. משקל הסיבים מעיד על איכותה של המדשאה ויסייע לכם לקבל החלטה מושכלת. בכל הנוגע לגובהו של הדשא, הבחינו בין גובה הסיבים ובין גובה המרבד ומדדו את הסיבים בנפרד מהמרבד. סיבים איכותיים הם סיבים בגובה 40 מילימטרים. כדי לוודא שזהו אכן גובהם של הסיבים מדדו אותם והפחיתו כ־2 עד 3 מילימטרים – גובהו של המרבד. מרבד איכותי יכיל שלוש שכבות, והחשובה בהן היא שכבת רשת הפייבר. שאלו על שכבת הפייבר ואל תוותרו עליה.

עמידות מלאה לקרינת השמש
כדי שהדשא הסינתטי לא יאבד את צבעו, את רכותו ואת איכותו ויישמר שנים רבות, הוא חייב לעמוד בתקני איכות מחמירים. אחד מתקני האיכות הללו הם הגנה מפני קרינת השמש. אז לפני שאתם קונים דשא סינתטי, ודאו שהוא מכיל מגן UV ובקשו לראות אסמכתאות לכך.

גם דשא סינתטי מגיע עם תעודת אחריות
שאלו על תעודת האחריות של הדשא הסינתטי החדש שלכם, ודאו שאתם מקבלים אותה מהספק ושמרו עליה במקום בטוח. תעודת האחריות מבטיחה לכם מוצר איכותי, עמיד ומשובח שישמש אתכם שנים רבות ללא בעיות.

באדיבות 'נטע גינון' לפרטים נוספים: https://www.neta-ginun.co.il
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה